Als zelfstandige of kleine onderneming twijfelt u misschien over de return-on-investment van een website. We stippen 5 redenen aan waarom een website wel degelijk een essentiële investering voor uw zaak is.
1. Omdat u zonder website veel klanten misloopt.
80% van de bevolking gebruikt zo goed als dagelijks het internet. Bij het overwegen van een belangrijke aankoop is het internet een onmisbare bron geworden, voor velen is het zelfs het enige informatiekanaal dat ze raadplegen. U kan het u dus niet veroorloven om níet aanwezig te zijn op het net. Via een website kan u ook bredere markt bereiken dan via klassieke kanalen.
2. Een website creëert vertrouwen.
In een online wereld is uw website uw uithangbord. Het is een uiting van uw bedrijfsidentiteit en dé manier om u te onderscheiden van uw concurrenten. Maak van uw website uw online uitstalraam, en overtuig de klant van uw kunnen en expertise. Een degelijke website schept vertrouwen naar uw klanten, uw leveranciers, uw financiers, …
3. Een website of webshop is altijd online en direct bereikbaar.
Klanten willen zich niet laten inperken door openingsuren bij hun zoektocht naar informatie. Door informatie aan te bieden op het net, vermijdt u dat u zelf tijd moet besteden aan het geven van routine antwoorden. Een goede website is laagdrempelig en combineert informatie met “call to actions”, dit zijn linken die de bezoeker aanzetten om met u in contact te treden.
4. Communiceer met uw klanten en leer ze beter kennen.
Statische websites hebben hun beste tijd gehad. Een website waarop u blogt over uw realisaties, uw producten, uw toekomstige projecten, de trends in uw business segment, … zal niet alleen uw klanten aansporen contact te blijven houden met uw bedrijf, maar dergelijke websites scoren ook beter in de Google zoekresultaten ! Via dynamische inhoud kan u ook peilen naar de interesses van uw klanten, waardoor uw website een onverhoopt marketing instrument wordt.
5. U spaart geld uit.
U ziet misschien op tegen de investering van een nieuwe website, maar bedenk dan dat uw website op duurzame en continue wijze uw boodschap de wereld in stuurt, in tegenstelling tot vluchtige advertenties via papieren media.